Actuele Zeeltvangsten (wk27)

Mijn plan liep volledig in de soep. Ik had drie dagen voorgevoerd en ik was erop gebrand Ron zijn zeelt te laten vangen.
Maar dan de weersvoorspellingen voor de zaterdag. ’s Avonds  zou de hel losbarsten en ik twijfelde.
Het is zaterdagochtend en ik bel Ron. Iets zegt me dat we niet moeten vissen. Ron is teleurgesteld, begrijpelijk.
Die avond is het inderdaad feest. Het is noodweer in het land.  De volgende ochtend krijg ik een sms van Ron. Blij dat we niet zijn gegaan. In augustus komt de herkansing.

Voor mij was het overigens niet de enige dag dat ik heb kunnen vissen. Eerder in de week heb ik nog een ochtendje aan het grote water gezeten.
Tot 10 uur was het uit te houden. Daarna werd ik letterlijk weggebrand.
Werd er die ochtend nog gevangen? Jawel, Ik had 4 aanbeten. De eerste aanbeet was meteen een zeelt. Een 49 cm vrouwtje gaf me al vroeg een voldaan gevoel. Ik kreeg echter nog 3 aanbeten. Daarvan wist ik maar één te verzilveren. Een brasem van 61 cm kwam nog even op de kant. Aangezien mijn PR Brasem op 61 cm staat, was ik daar natuurlijk wel blij mee.  Iets zegt me dat ik dat PR Brasem nog wel ga verbreken. We zullen zien. Het bleef die ochtend dus bij 2 vissen. Niet veel soeps, maar het kon slechter.

Overige vangstmeldingen:
Joost zit alweer een tijdje in een negatieve spiraal.  Het wil niet echt lukken de laatste tijd, maar dat dipje heeft iedereen wel eens.
Gewoon stug doorvissen, Joost. De vangsten komen vanzelf terug.

Pomp, voor de verandering eens geblankt.
Want al die zeelten de laatste tijd pffff
Kreeg er een lamme arm van haha.Geen vangstbericht van mij dus weer.
Vrijdag ga ik een weekje naar de Ardennen,dus ook dan ben ik niet van de partij.
Hoop dat de anderen wel wat gevangen hebben.
Probeer morgen of woensdag nog een paar uurtjes te pakken.
Je hoort me wel weer!
Joost

Veel plezier in de Ardennen, Joost. ook geen straf hoor.
– – –
Pieter Stam zit nog steeds in een soort Groove. De man blijft maar vangen en stuurde mij wederom een leuk verslag op.

Hey Marcel,

Deze week was voor mij toch de week van het riviervissen. Ik ben nog een avond geweest en had er weer 12, dit keer in 2.5 uur tijd. 6 brasems, 3 windes, 3 kolbleien. Deze week ga ik weer, heerlijke sport aan de matchhengel. Als bijlage nog een foto van een mooie winde. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om met een zware dobber (15-20 gram) in de volle stroom barbelen te vangen. Lijkt me ook wel een uitdaging. Misschien probeer ik dat ook nog eens binnenkort. Wordt een leuke viszomer zo!

Foto: Pieter met een mooie winde.
Gisterochtend ben ik nog op zeelt geweest met de pen. Met dit weer heb ik geen zin om op een stretcher gekookt te worden (om maar eens een term uit het wielerjargon te gebruiken). ’s Ochtends was het nog aardig uit te houden. Ik had er 2.

Foto: Pieter met zijn wekelijkse zeelt.
De lelijke 55er van vorige week had ik opnieuw. Verder een kleinere vis van 47 cm. Zie foto’s. Verder had ik enorm veel last van stekend, zoemend, blaffend en zwemmend ongedierte. Een zwemmende hond hielp in een klap m’n stek om zeep helaas. Volgende week hoop ik weer van me te laten horen!

Foto: Creatief met de zeeltspeld.
Enneh… je zeeltspeld is al bijna een jaar in gebruik zoals je kunt zien 🙂

Groet, Pieter

@Pieter: Hee Pieter, ouwe bikkel. Weer een mooi verslag en toch lekker even een uitstapje naar de grote rivier.

Dan krijg ik een mail van vismaat Roeland.
De karpervisser heeft vrijdagnacht een sessie gedraaid. Niet alleen ving hij 2 karpers maar ook 11 zeelten!!!
Wat een voercampagne van 3 weken allemaal kan doen he. Overigens gaf hij aan dat de helft van de gevangen zeelten (en dat waren voornamelijk vrouwtjes) nog vol met kuit zat. Dat bewijst maar weer eens dat zeelten niet allemaal tegelijk paaien, maar over meerdere maanden. Oei, dat betekent dat er nog steeds zware zeelten zwemmen. Ik zeg….als een gek weer naar de waterkant.
De vissen zaten qua lengte overigens tussen de 46 en de 54 cm. !
@Roeland: Lekker ouwe. Ik zie je gauw.
– – –
Gisteravond krijg ik mail van Jurgen. Jurgen ken ik weer via vismaat Ron.
De man vist graag op snoekbaars en barbeel, maar schuwt niet om af en toe ook even een de feeder te pakken.
Dit is wat hij schreef.

Foto: Jurgen met een 51 cm zeelt.

Hey Marcel alles goed?
Ik hoorde van Ronald dat jullie de sessie hadden afgeblazen en hij smste me vanmorgen of ik nog wel had gevist en of het nog wat was?
Dat was gelukkig wel het geval. Lekker in de polder een rustige wetering opgezocht en met de lite feeder feederen en catana met avontop erop op de pieper.
Gister nog wat bollies gehaald. Op de catana en met de feeder was het meteen raak.
Daar bleef het maar tikken op de top. Met een sessie van 3 uur had ik toch 21 voorns weten te verschalken maar het mooiste komt nog ook een ruisvoorn en een zeelt. Omdat jij ook zo gek van deze vissen bent wou ik je ze ff laten zien vandaar de mail.
De ruisvoorn was 25 cm en de eerste in m’n leven. De zeelt was 51cm en deze vocht lekker!

Foto: Mooie ruiser van 25 cm.
Ik heb de vissen i.v.m. met vergeten van de fotostandaard ff gemeten en op de mat gefotografeerd.
Was te warm vond ik voor de vissen om foto toestel een plekje te geven en met de zelfontspanner foto’s te maken.
Al met al weer een super ochtend en om 9uur werd het alweer te warm om aan de waterkant te blijven!

Groetjes,Jurgen
@Jurgen: Hee Jurgen, super dat je even je vangstmelding doormaild man. Erg leuk ook dat je een mooie zeelt hebt gevangen.
Die ruisvoorn is ook top. Thanx man!! Leuk verslagje ook

Ondanks het warme weer is er dus nog wel gevangen. Eens kijken wat deze week brengt.
Vanaf woensdag wordt het iets minder warm, dus dat biedt weer perspectief. Ik zal zelf ook weer aan het water te vinden zijn.
Oh ja, Jurgen deed ook een melding van een mooie ruisvoorn. Woensdag een nieuw BZR verslag. Hou het in de gaten. Mensen, allemaal weer succes gewenst. Tot volgende week.

Marcel (Vis)Pomp

Oproep:
Lezers die ook zeeltmeldingen willen doen kunnen foto’s en/of een klein verslagje sturen naar tincatinca@vispomp[nospam].nl
Zo houden we elkaar een beetje op de hoogte.