TenchTime (Deel 7)

Verjaardagen zijn niet mijn meest favoriete bezigheden, maar soms moet je daar toch aan geloven. Zeker wanneer het om je neefje en je bloed eigen zoon gaat:) Neem 8 jongens uit groep 3 en organiseer een kinderfeestje. Ik kan je verzekeren dat je aan het einde van de middag gesloopt bent. Het is  er de afgelopen week qua vistijd dan ook behoorlijk ingeschoten. Familiaire verplichtingen he. Je komt er gewoon niet onderuit.
Ik hoop jullie volgende week weer wat interessants te melden wat mijn eigen visserij betreft.

Overige Zeeltmeldingen
Ondanks dat ik zelf geen tijd had om te vissen, zijn er gelukkig nog wel vissers op pad geweest. Ik wil jullie deze zeeltvangsten niet onthouden.
Hieronder een hele set prachtige zeelten.

Sytse van de Harst
Sytse is de cameraman die het Visblad TV filmpje ‘ Gericht op zeelt’ heeft opgenomen en dat deed hij niet onverdienstelijk. De man weet heel goed waar hij mee bezig is en dat komt o.a. omdat Sytse ook wel van een hengeltje uitgooien houdt. Sytse mag graag op barbeel vissen, maar is ook niet vies van een zeelt of een mooie ruiser. Dat hij ook wel raad weet met een hengel, bewijst hij met onderstaand mailtje.

Foto:Sytse met een mooie lichte Tinca.
Hoi Marcel,
Ik kan het ook wel een beetje hoor! Aan de bloodworm pellets met het pennetje 🙂 Ook nog een dikke ruiser van zo’n 40 cm.Filmpje gaat goed he? Al dik 4000 keer bekeken! Gr. Sytse

Jurrien Uiterwijk
VisMaat Jurrien was ook weer even de hort op. Tussen de karpers door vangt hij zo nu en dan een bak van een zeelt
Afgelopen week een prachtige vis van 52 cm en maar liefst 3 kg. Voor dat water een supervangst. Lekker Jur!

Foto: Jurrien met een biggetje. Prachtige zeelt jongen.

John Riegman
John ken ik via flitsend nylon. Gewapend met een centerpin en een Hardy Marksman is John weer op pad geweest.
Een deel van zijn verslag en foto’s hieronder. Neem ook eens een kijkje op zijn eigen site. Rieg.Blogspot.com

Foto: John met zijn prachtige Tinca Gear
Vanmorgen vroeg toch maar weer gaan vissen. CD van Queen speelt in de auto ” Another one bites the dust. Ik denk nog” Wie ” bites the dust” deze ochtend, ik of een mooie vis? Ondanks de tegenslagen van de afgelopen weken geef ik niet op, enkele karpers verspeeld, wat mooie dobbers verspeeld, langdurige koude wind uit noord-oostelijke richtingen, geen neerslag en weinig gevangen op wat klein grut na en een hele lelijke brasem met 1 oog.
Bij het meertje een nieuwe stek gevonden waar ik de afgelopen weken dus al wat vissen verspeeld heb, oorzaak: afgevallen takken die onder water liggen. Aantrekkelijk voor de vissen vanwege allerlei insecten welke zich op en tussen de takken en takjes verschuilen. Aangekomen op de stek eerst een paar handjes Mainline Halibut pallets op een vierkante meter uitgestrooid. Alles even laten rusten en verderop de Hardy Marksman 14ft. floatrod met de Conquest centrepin optuigen. Lees verder op http://rieg.blogspot.com/

Sjors Keij
Een leuk mailtje kreeg ik van  Sjors. Lees even verder.

Hallo, Toevallig kwam ik op jullie site. Dit omdat ik mij afvroeg hoe groot zeelten kunnen worden. Tijdens het karper vissen heb ik wel eens een mooie zeelt als “bijvangst”.Vandaag was een echte ouderwetse regendag. Mijn vriendin verklaarde me voor gek dat ik ging vissen. Echter is het de hele avond droog gebleven. Niet alleen droog betreft regen, maar bleef ik ook droog staan met karpers. Wel wist ik 2 mooie zeelten te strikken 52 cm en 48 cm. Ik ging mij toen afvragen hoe groot deze mooie vissen kunnen worden, zodoende zag ik de verhalen.
Met vriendelijke groet,  Sjors Keij (Heerenveen)

Patrick Siebeling
Na de vorige zeer succesvolle sessie ging ik deze week vol goede moed er op uit. De eerste sessie was op woensdag avond en die sloot ik af met twee mooie zeelten. Mede dat het wat bewolkt was en er een stevige wind stond had ik het gevoel dat er mogelijk nog meer te vangen zou zijn dan de afgelopen keer. Dat viel uiteindelijk tegen, toch sprokkelde ik er deze week zeven bij elkaar. De vissen waren dit keer allen beneden de 50 cm, de grootste kwam uit op 49 cm. Helaas was er geen andere visser die even een foto kon schieten, dus de vis dan maar in het net op de foto. De laatste sessie met statief een poging gedaan met de zelfontspanner maar zodra ik onderweg was om de vis op te pakken ….was de foto al gemaakt. Bij een vis van 42 cm was er iemand in de buurt om het tafereel vast te leggen, de kleinste van deze week ;-).

Foto: Op het pennetje. Prachtig!
Zaterdagochtend gestart me de hengels op de steunen met een vastlood systeem. Af en toe stonden de toppen te dansen van de aanbeten maar een run bleef lang uit. Plots klapte de swinger tegen de hengel en de eerste vis hing. Na een korte dril een losser. Op het vastlood systeem gebeurde verder weinig dus besloot ik met een hengel om te schakelen. Op de pen wist ik 2 mooie zeelten te vangen. Vreemd dat de aanbeten op het vastlood systeem uitbleven, telkens een paar korte felle tikken maar niet doorlopen.

Foto: Patrick met een prachtige zeelt.
De derde sessie was met de pen en daarmee ving ik een vis, ik was die ochtend ook veel te laat op de stek en was al blij met een vis en een losser. De derde sessie ’s avonds leverde tijdens een regenbui twee vissen op.
Al met al was het weer een mooie week en naast de zeelten ving ik ook een paar grote brasems en twee voorns. M.v.g Patrick.

Pieter Stam
Hieronder de vangsten van Pieter. Pieter heeft 2 weken vakantie en zit vol in de zeeltmodus. Hieronder weer prachtige vangsten.

Hey Marcel, hierbij het stukje voor op je site. Het meeste wist je al natuurlijk 🙂
Zoals beloofd wat foto’s van de afgelopen week. Donderdag een fantastische sessie met 8 zeelten, waarvan de helft boven de 50 cm, waaronder een vis van 57 cm en 3060 gram.

Foto:57 cm en 3060 gram. Schitterende vis!!
Deze vis heeft minimaal 10 minuten vast gezeten achter een talud, maar wonder boven wonder kreeg ik het zaakje los door afwisselend een tijdlang de spanning van de lijn te halen en dan weer druk te zetten. De vis zat perfect gehaakt dus geen enkele schade.

Foto: Weer een mooie zware 50er.
De andere 50ers waren ook boven de 2500 gram. Vrijdag weer een nieuw water uitgetest. Naast 4 brasems en een winde ving ik deze schitterende, puntgave zeelt van 51 cm bij maarliefst 3010 gram. Opvallend was dat ik 3 brasems en de zeelt in een tijdsbestek van een minuut of 20 te pakken had.

Foto: prachtige foto. Wie het weet, mag het zeggen.
Dat was het weer voor deze week. Ik ga nog een weekje vakantie houden. Genieten van het weer en de rust aan het water en hopelijk weet ik deze week nog een aantal mooie vissen te vangen. Vangze allemaal, Pieter.

Beste mensen. Dit waren de vangsten van de afgelopen week. Ik hoop volgende week zelf ook weer wat interessants te melden.
Tot die tijd. Blijf sturen, blijf schrijven. Verslagen en foto’s graag opsturen naar tincatina@vispomp[nospam].nl

Marcel (Vis)Pomp

Abonneren op
Pieter S
Gast

Hey Marcel, het is een bloedcicade (Cercopis vulnerata)

Groet, Pieter

trackback

[…] een inzending te doen. Deze is dan ook geplaatst in de Tenchtime deel 7. Deze is hier te vinden: http://www.vispomp.nl/zeelt/tenchtime-deel-7/ Gearchiveerd onder: Blog Laat een reactie achter Reacties (0) Trackbacks (0) ( abboneren op […]